Skip to main content

Goede copywriting is meer dan een goede tekst

Een tekst is geen copy. En copy is geen tekst.  :) Copywriting is een vak apart. Vloeiende copy begint met de juiste vragen, maar ook met research naar wie je doelgroep is, en waarvan ze dromen of wakker liggen. Ik stap in de schoenen van je (potentiële) klant. 

Wat goede copywriting nog is? Schaven, schrappen, herschrijven ... alles goed laten 'rijpen' en dan ... nog eens helemaal opnieuw beginnen. Totdat het helemaal goed zit.
Noem het gerust boetseren met woorden.

1. We luisteren

Naast schrijven kunnen we vooral goed luisteren. Naar jouw verhaal. Wat doe je? Hoe doe je dat? En vooral: waarom doe je wat je doet?

2. We schrijven

Jouw ideeën toveren we om in de juiste woorden. Helder en overtuigend. En met de juiste sprankel: creatief en catchy waar het mag, informatief en zakelijk waar het moet.

3. We zetten de puntjes op de i

Daarna zet een eindredacteur letterlijk de puntjes op de i, want je krijgt maar één kans voor een eerste indruk, nietwaar?