Skip to main content

Content writing: sharing is caring

Content writing informeert, entertaint of laat je doelgroep iets bijleren over een bepaald onderwerp. Iets anders dan copywriting dus. Die zet je lezer tot actie aan.

Door waardevolle content te integreren in je communicatiestrategie geef je je lezer als het ware een cadeautje. Met andere woorden: die gunfactor van jou gaat de hoogte in! En dat betekent alleen maar goed nieuws voor je business, natuurlijk.

Waarom content writing?

Geen enkele lezer wil 24/7 ‘overtuigd’ worden. Zet daarom regelmatig in op meer informatieve content. Geef gratis tips, deel je expertise, lanceer een e-book...  

Wist je trouwens dat ook je ranking in Google verbetert dankzij geoptimaliseerde content? Gelukkig voor jou is SEO my middle name.

Mag het iets redactioneler?

Ja, natuurlijk. Een neutrale, professionele tone of voice voor een bedrijfsreportage of een persbericht, bijvoorbeeld, is cruciaal. Dankzij mijn jarenlange ervaring bij (lifestyle)magazines weet ik wat het geheim is van overtuigende teksten zonder bol te staan van de commerciële clichés. :)

En o ja, ook voor je magazine, boek, jaarverslag ... leen ik graag mijn objectieve pen.